وبلاگ

ابرتورم در انتظار اقتصاد آمریکا

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر می گوید به زودی در ایالات متحده و جهان «ابر تورم» اتفاق خواهد افتاد.
جک دورسی ، بنیانگذار توییتر ، با تشدید تورم در ایالات متحده ، گفت که اوضاع به مراتب بدتر خواهد شد.
دورسی جمعه شب در توییتر خود نوشت: “تورم شدید همه چیز را تغییر می دهد.” “این اتفاق می افتد.”
انتشار این توییت زمانی اتفاق افتاده که شاخص (CPI(Consumer Price Inflation به سقف تاریخی خود در آمریکا رسیده است و نگرانی روزافزونی مبنی بر اینکه مشکل می تواند بدتر از آن باشد که سیاستگذاران پیش بینی کرده بودند.
روز جمعه ، جروم پاول ، رییس فدرال رزرو اذعان کرد که فشارهای تورمی به احتمال زیاد بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت ادامه خواهد یافت، و خاطرنشان کرد که این فشارها تا سال آینده ادامه خواهد یافت. رهبر بانک مرکزی افزود که انتظار دارد فدرال رزرو به زودی از اقداماتی که برای کمک به اقتصاد ارائه کرده است عقب نشینی کند که منتقدان بر این باورند که دلیل افزایش تورم همین اقدامات هستند.

دورسی علاوه بر نظارت بر یک پلتفرم رسانه اجتماعی(twitter) که روزانه ۲۰۶ میلیون کاربر فعال دارد، یک مدافع قوی بیت کوین هم است. او گفته که Square، پلتفرم پردازش کارت‌های اعتباری و بدهی که دورسی یکی از بنیانگذاران آن است، به دنبال ورود به حوزه‌ی استخراج ارز دیجیتال است. اسکوئر همچنین دارای مقداری بیت کوین است و معامله با آن را تسهیل می کند.
دورسی روز جمعه در پاسخ به نظرات کاربران افزود که او پیش بینی میکند که مشکل تورم در سراسر جهان تشدید می شود. او در توییتی نوشت: «این به زودی در ایالات متحده اتفاق خواهد افتاد و به همین ترتیب در جهان»
این موضوع که فردی امیدوار باشد «تورم» سریع‌تر رخ دهد شاید قابل درک باشد اما احتمالا برای برخی تعجب‌آور خواهد بود که Dorsey از لغت «ابرتورم» استفاده کرده است. وضعیتی ناشی از بالا رفتن پیوسته و بی‌رویه قیمت‌ها که می‌تواند ارز‌ها را نابود کند و به طور کامل اقتصاد یک کشور را از بین ببرد.
پل تودور جونز ، سرمایه گذار میلیاردر و دیگران خواستار افزایش تورم شده اند. جونز اوایل هفته به CNBC گفت که مقداری بیت کوین دارد و آن را برای hedge کردن تورم خوب میداند.

پ.ن: hedge کردن در واقع عملی است که ارزش دارایی شما را حفظ میکند، مثلا وقتی ارزش دلار در حال کاهش است عموم مردم به خرید طلا یا فرانک سوییس روی می‌آورند.

منبع CNBC

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید