وبلاگ

افزایش عرضه‌ی ذخایر بنزین و گازویئل توسط چین

پس از اینکه چین ذخایر بنزین و گازوئیل خود را در بازار پخش کرد، نفت سقوط کرد،چین ذخایر این دو سوخت را برای افزایش عرضه بازار و حمایت از ثبات قیمت پخش کرد.
قیمت نفت روز دوشنبه پس از اینکه چین اعلام کرد ذخایر بنزین و گازوئیل را برای افزایش عرضه آزاد کرده است، کاهش یافت، در حالی که سرمایه گذاران در آستانه نشست اوپک + در ۴ نوامبر، موقعیت های خرید باز کرده بودند.
بهای معاملات آتی نفت برنت پس از ۶ سنت (cent) افزایش در روز جمعه، تا ساعت ۰۰:۳۹ GMT با ۲۰ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۸۳.۵۲ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۷ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۸۳.۲۰ دلار در هر بشکه رسید که در روز جمعه ۷۶ سنت افزایش یافت بود.
هر دو شاخص در هفته گذشته اندکی کاهش یافتند و اولین افت هفتگی در هشت هفته برای برنت و اولین کاهش در ۱۰ هفته برای WTI را نشان دادند.


هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات نیسان سکیوریتی، گفت: «سرمایه گذاران در حال تعدیل موقعیت خود پس از انتشار خبر انتشار ذخایر سوخت چین و پیش از نشست اوپک پلاس هستند.
همه نگاه‌ها به نشست ۴ نوامبر سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و متحدان آنها، که اوپک پلاس نامیده می‌شوند، است و تحلیلگران انتظار دارند که آنها به برنامه خود برای اضافه کردن ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز به عرضه در دسامبر پایبند باشند.
به دلیل تصمیم اوپک پلاس برای حفظ افزایش تولید برنامه ریزی شده خود به جای افزایش نگرانی های عرضه جهانی، قیمت نفت به بالاترین حد در چند سال اخیر افزایش یافت.
کیکوکاوا گفت: «با این حال، برخی از سرمایه‌گذاران می‌خواهند مواضع خود را اصلاح کنند، زیرا این احتمال وجود دارد که اوپک پلاس در مورد افزایش بیشتر تولید تصمیم بگیرد.» و افزود که سرمایه‌گذاران پس از تأیید تصمیم اوپک، خرید خود را از سر خواهند گرفت.


کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) روز جمعه اعلام کرد که سرمایه گردان‌ها(money managers) ، معاملات آتی و گزینه های معاملاتی خالص خود را در هفته منتهی به ۲۶ اکتبر کاهش دادند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز شنبه از کشورهای بزرگ تولیدکننده انرژی G20 که دارای ظرفیت اضافی هستند، خواست تا تولید خود را افزایش دهند تا از بهبود قوی‌تر اقتصاد جهانی به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای تحت فشار قرار دادن اوپک و شرکای آن برای افزایش عرضه نفت اطمینان حاصل کنند.
اما شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق، SOMO، روز شنبه گفت که عراق نیازی به تصمیم گیری برای افزایش ظرفیت تولید خود فراتر از آنچه قبلاً برای کشورهای اوپک برنامه ریزی شده است، نمی بیند.
شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت نفت، شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای پانزدهمین ماه متوالی در ماه اکتبر سکوهای نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند و آنها را به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۰ رساندند.


این شرکت ها روز جمعه گفتند که اکسون و شورون پس از کاهش شدید خدمه و تولید در منطقه در سال گذشته، به دنبال اضافه کردن دکل های حفاری در حوضه شیل پرمین (Permian shale)هستند. شورون گفت که دو دکل حفاری و دو خدمه تکمیل را در این سه ماهه اضافه خواهد کرد.

نظر شما راجع به این حرکت از سوی چین چیست؟
منبع FOXbusiness



اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید