وبلاگ

هشدار دادستان کل نیویورک به بیت کوین!

cryptocurrency industry

دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز Letitia James دوشنبه اخیر به معامله گران و اعضای صنعت ارزهای دیجیتال هشدار داد.

“ما یک پیام به همه ی اعضای صنعت ارزهای دیجیتال میدهیم که یا با قوانین پیش بروید یا شما را تعطیل میکنیم.”

ارزش رمزارزها در اوایل این ماه بر اثر سرمایه گذاری بانک‌های وال‌استریت و شرکت‌هایی مانند تسلا به بیشترین مقدار خود یعنی بالاتر از ۵۸هزار دلار رسید.

بانک‌های سرمایه‌گذاری نظیر JPMorgan و Goldman Sachs به این زمینه ی سرمایه‌گذاری نیز علاقه نشان‌ داده‌اند، علاوه بر آن شرکت Mastercard نیز حرکاتی در جهت پشتیبانی از رمزارزها انجام داده است. همچنین شرکت تسلا ۱.۵ میلیارد دلار بر روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. رمزارزی که در ۴۸ ساعت اخیر بیش از ۱۵ درصد رشد داشته و ارزشش به بیش از ۴۹ هزار دلار رسیده .

جیمز به اعضای صنعت رمزارزها در نیویورک گفت که باید در دفتر حمایت از سرمایه‌گذاران دادستان کل کشور ثبت نام شوند. این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد ، احزابی که موظف به ثبت نام هستند اما در این کار کوتاهی می‌کنند مشمول اجرای قانون مدنی و کیفری می‌شوند.

هشدار روز دوشنبه ، دو هفته پس از طرح شکایت دادستان کل علیه Coinseed، یک پلتفرم انلاین مبادله ی ارز دیجیتال اعلام شد.

جیمز ادعا کرد که Coinseed در حال انجام مبادله ی مجازی ارز در نیویورک است و بیش از سه سال به عنوان یک کارگزاری ثبت نشده فعالیت می کند در حالی که بیش از ۱ میلیون دلار دارایی سرمایه گذاران را جمع‌آوری کرده است.

هفته گذشته، دفتر دادستان کل با شرکت‌های رمزارز Tether و Bitfinex به توافق رسیدند که این دو شرکت ۸۵۰ میلیون دلار خسارت را پوشش داده‌اند. هر دو شرکت با پرداخت ۱۸.۵ میلیون دلار جریمه موافقت کردند اما هرگونه تخلف را رد کردند.

وی افزود: “ما لحظه ای از اقدام در برابر هر کسی که قانون را نقض کند درنگ نخواهیم کرد. اغلب اوقات، سرمایه‌گذاران حریص این صنعت با پول سرمایه‌گذاران ریسک های غیر معمول میکنند، اما امروز ما شرایط را تغییر میدهیم و هشدارهایی را برای سرمایه گذاران و اعضای صنعت در سراسر کشور صادر می کنیم.” وی همچنین به سرمایه گذاران گفت که در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری شده محتاط باشند، رمزارزها سرمایه‌گذاری هایی ناپایدار با ریسک بالا و خطرناک هستند که به همان سرعتی که می توانند سودهای زیادی را متحمل شوند، ضررهای ویرانگر داشته باشند. ”

منبع: سایت خبری CNBC

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید