وبلاگ

واکسن کرونا آمد!

فایزر(pfizer) ، بایو اند تک (BioNtech) دو شرکت داروسازی آمریکایی و آلمانی در رابطه با تاثیر گذاری بیش از ۹۰ درصدی واکسن های خودشون اطلاع رسانی کردند. یک روز عالی برای علم و بشریت. 

غول دارویی ایالات متحده Pfizer و شرکت بیوتکنولوژی BioNTech آلمان روز دوشنبه اعلام کردند که واکسن ویروس کرونا بیش از ۹۰٪ در جلوگیری از Covid-19 در بین افرادی که هیچ گونه عفونت قبلی ندارند ، موثر بود و این پیشرفت را “یک روز عالی برای علم و بشریت” دانست.

دکتر آلبرت بورلا ، رئیس و مدیر عامل شرکت Pfizer در گفتگو با CNBC’s Meg Tirell در “Squawk Box” گفت: “من فکر می کنم ما می توانیم در انتهای تونل نور را ببینیم.” ( به معنای امید داشتن)

این در حالی است که تولیدکنندگان دارو و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان در تلاش اند تا یک واکسن بی خطر و موثر برای  پایان دادن به بیماری همه گیر ویروس کرونا که بیش از ۱.۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده ، تحویل دهند.

دانشمندان امیدوارند که یک واکسن ویروس کرونا بتواند حداقل ۷۵٪ موثر باشد ، در حالی که دکتر آنتونی فاوچی ، مشاور ویروس کرونا ، در کاخ سفید قبلا گفته بود که واکسن با تاثیر ۵۰٪ یا ۶۰٪ هم قابل قبول است.

دانشمندان امیدوارند که یک واکسن ویروس کرونا بتواند حداقل ۷۵٪ موثر باشد ، در حالی که دکتر آنتونی فاوچی ، مشاور ویروس کرونا ، در کاخ سفید قبلا گفته بود که واکسن با تاثیر ۵۰٪ یا ۶۰٪ هم قابل قبول است. معاملات آتی سهام ایالات متحده با افزایش سرسام آور این خبر افزایش یافت. معاملات آتی با میانگین صنعتی داو جونز ۱،۴۵۸ واحد افزایش یافت.

نتایج بر اساس اولین تجزیه و تحلیل کارایی موقت انجام شده توسط کمیته نظارت بر داده خارجی و مستقل از مطالعه بالینی مرحله سه انجام شد. گروه مستقل متخصصان برای اطمینان از ایمنی شرکت کنندگان ، بر آزمایشات بالینی ایالات متحده نظارت می کنند.

تجزیه و تحلیل ۹۴ مورد عفونت Covid-19 را در میان ۴۳،۵۳۸ شرکت کننده در این آزمایش ارزیابی کرد. Pfizer و BioNTech گفتند: این اختلاف بین افراد واکسینه شده و کسانی که داروهای دیگر مثل مسکن و غیره  دریافت کرده اند نشان می دهد که میزان اثر واکسن بالاتر از ۹۰٪ در هفت روز پس از دوز دوم است.

این بدان معناست که محافظت در برابر Covid-19  بیست و هشت روز پس از واکسیناسیون اولیه ، که شامل یک برنامه دو دوزه است ، حاصل می شود. با این وجود ، همچنان که داده های ایمنی و اضافی جمع آوری می شوند ، درصد نهایی اثر واکسن ممکن است متفاوت باشد.

بورلا(bourla) در بیانیه ای گفت: “اولین مجموعه نتایج آزمایش ۳ واکسن COVID-19 ما شواهد اولیه توانایی واکسن ما را در جلوگیری از COVID-19 فراهم می کند. ما در حال رسیدن به این نقطه عطف مهم در برنامه تولید واکسن خود هستیم در حالی که جهان با ثبت میزان جدیدی از عفونت ، بیمارستان های با ظرفیت بیش از حد و اقتصادی که برای بازگشایی تلاش می کنند ، بیشتر به آن نیاز دارد. با اخبار امروز ، ما گام مهمی در نزدیکی دستیابی به دستیابی به موفقیت در سراسر جهان برای کمک به پایان دادن به این بحران جهانی بهداشت هستیم. ما مشتاقانه منتظریم تا اطلاعات کارآیی و ایمنی اضافی تولید شده از هزاران شرکت کننده در هفته های آینده را به اشتراک بگذاریم. “

Pfizer و BioNTech گفتند که شرکت کنندگان در این آزمایش از نژادهای متنوعی برخوردار هستند و افزودند که هنوز هیچ نگرانی جدی درباره ایمنی گزارش نشده است.

براساس پیش بینی های فعلی ، Pfizer و BioNTech انتظار دارند در سال ۲۰۲۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن و در سال ۲۰۲۱ تا ۱.۳ میلیارد دوز از این واکسن تولید کنند.

مقامات و دانشمندان آمریکایی امیدوارند که واکسن جلوگیری از Covid-19 در نیمه اول سال ۲۰۲۱ آماده شود – ۱۲ تا ۱۸ ماه از زمانی که دانشمندان چینی ویروس کرونا را شناسایی کردند و توالی ژنتیکی آن را نقشه برداری کردند.

فرایند تولید یک واکسن موثر حدود یک دهه طول میکشد( درواقع واکسن بقیه‌ی بیماری ها) . سریعترین تولید واکسن ، بیماری اوریون ، بیش از چهار سال به طول انجامید و در سال ۱۹۶۷ مجوز گرفت، این یک رکورد شکنی جهانی است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید