وبلاگ

پیش بینی ماریو گابلی از وضعیت اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱!

پیشبینی ماریو گابلی از وضعیت اقتصادی آمریکا

سرمایه گذار و بیلیونر ماریو گابلی سه شنبه با وجود رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا اشاره ی مثبتی به اوضاع اقتصادی آمریکا کرد.

با استناد به آمار دانشگاه جان هاپکینگز بیش از ۸ میلیون مورد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ثبت شده است . یکی از آنالیزگر های CNBC هم افزایش بیش از ۵ درصدی ابتلا به این ویروس را در ۳۵ ایالت تایید.

آمار اخیر افزایش مبتلایان در آمریکا نشانه هایی از کاهش سرعت بهبود اقتصاد را میدهد. با این حال، گابلی معتقد است که اقتصاد آمریکا در سال پیش رو بهبود میابد.

ماریو گابلی ، رئیس هیئت مدیره سرمایه گذاری گامکو ، در اجلاس مشاوران مالی سالانه CNBC :” در سال ۲۰۲۱ رشد بسیار خوب اقتصادی را میبینم ، که به خاطر دید بلندمدت برای اتوموبیل سازی و مسکن است ، و همچنین برگشتن شرایط حمل و نقل هوایی به حالت عادی “

شرکت خودرو سازی فیات ابتدای این ماه گزارش داد که فروش خودرو هایش در سه ماه سوم سال ۳۸ درصد نسبت به سه ماه قبل افزایش داشته است. در همین حال، شرکت جنرال موتورز در هر ماه از سه ماه سوم سال به ترتیب رشد داشته است.

بازار ماشین های دسته دوم آمریکا نیز به علت همه گیری ویروس کرونا و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی به شدت رونق گرفته است، که در نتیجه باعث رشد شرکت های اتونیشن و کارمکس شده است.

اداره ی امنیت حمل و نقل آمریکا بیان کرده است که شاهد بیش از ۱ میلیون مسافر در آخر هفته بوده اند، که بیشترین مقدار در ۷ ماه اخیر بوده است.

سهام شرکت های هوایی در سال ۲۰۲۰ بر اثر همه گیری ویروس کرونا تحت فشار عظیمی بوده اند، با این حال، سهام شرکت های هوایی، بعد از شش ماه از آن جایی که مسافران احساس راحت تری با مسافرت هوایی دارند در حال صعود قدرتمندی است.سهام شرکت های هواپیمایی دلتا ایر لاینز و یونایتد لااقل ۳۰ درصد بالاتر از شش ماه اخیرشان هستند. در این زمان شرکت های جت بلو و امریکن ایرلاینز ۴۲.۵ و ۱۵.۷ درصد رشد داشته اند.

گابلی همچنین به سرمایه گذاران پیشنهاد داد که صندوق معاملات ردیابی بازار بخرند، که میتواند باعث بازده سالانه ی بین ۶ تا ۸ درصد در دهه ی پیش رو بشود، جهت اطمینان باید ذکر شود که گابلی بعضی ریسکهایی نیز در مقابل میبیند.

وی همچنین اضافه کرد ” انتظار میرود بانک فدرال آمریکا سیاست های  پولی راجع به افزایش نرخ سود کوتاه مدت را در گذر زمان در نظر گرفته باشد.”

“اگر من به ۳۰ ۴۰ سال قبل برگردم بازده سالانه حدود ۷ الی ۸ درصد بود اما هم اکنون به طور پایه ۷۰ درصد است. پس این افزایش به علت وجود تورم اساسی است که باعث این رشد میشود.”

او همچنین اضافه کرد ” مالیات احتمالا بالا خواهد رفت” که مانع سود شرکت ها خواهد شد.

منبع سایت خبری CNBC

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید