وبلاگ

با توجه به انتخابات آمریکا معامله گران وال استریت روزهای سختی را در انتخاب سهام سپری میکنند.

وال استریت برای انتخابات در چه وضعیتی قرار گرفته است؟ حتی وال استریت هم مطمئن نیست.

در بیشتر ماه اکتبر ، “محرک های اقتصادی “ایده اصلی در وال استریت بود. محرک اقتصادی زمانی است که یک دولت سیاست هایی را ارائه می دهد که سعی در تحریک اقتصاد و پاسخگویی از بخش خصوصی است. این امر معمولاً در مواقعی صورت می گیرد که اقتصاد با مشکل روبرو است و هدف آن معکوس کردن یا جلوگیری از رکود اقتصادی است.

  از این گذشته ، نظرسنجی ها نشان دادند که شانس پیروزی بایدن خوب است که احتمالاً نوعی محرک در مقیاس بزرگ را در پی خواهد داشت. سرمایه گذاران در حال خرید سهم های کوچک ، در حوضه‌ی زیرساخت های شهری  و انرژی های  جایگزین مانند انرژی خورشیدی ، باد و سایر صندوق های  انرژی های پاک بودند.

سپس کرونا برای انتقام برگشت. ناگهان نگرانی ایجاد یک شیوع مجدد به‌ وجود آمد و تأثیر آن بر درآمد هرگونه منافع محرک را از بین می برد. و با نگرانی در مورد درآمد کمتر ، چین و چروک جدیدی وجود داشت:  ارزیابی شرکت های تکنولوژی.

چه کسی می تواند معامله گران را به دلیل نگرانی در مورد ارزیابی فناوری متهم کند؟ اپل با درآمد ۳۰ برابری در سال  2021 در حال معامله است. در آوریل ۲۰ با برابر سود معامله شد. وقتی تیم کوک از ارائه هرگونه راهنمایی (اطلاعات فروش و درآمد شرکت)  امتناع کرد ، وال استریت لرزید. با این وجود هفته گذشته اپل ، آمازون و فیس بوک بیش از ۵ درصد کاهش داشته اند ، اما بیشتر این موارد در حال برطرف شدن است. در واقع ، در حالی که “تجارت محرک” هفته گذشته زخمی شده بود، اکثر فعالان بازار معتقدند که هنوز امید هایی به آن وجود دارد.

الک یانگ (Alec Young) ، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Tactical Alpha ، گفت: “اگر موضوعی وجود داشته باشد که هنوز کارساز باشد ، محرک های اقتصادی است. دلایل کلان برای مثبت بودن وجود دارد. محرک در حال آمدن است ، واکسنی در حال آمدن است و از بین رفتن عدم قطعیت انتخابات جو مثبت بزرگی خواهد بود.

با کاهش سه درصدی S & P 500 (شاخص ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا) در این ماه نسبت به ماه قبل ، سهام هایی که از محرک بهره مند می شدند ، حتی با نگرانی از شیوع کرونا ویروس ، هنوز هم به راحتی عمل می کنند.

نشانه های دیگری نیز وجود دارد که بازار اعتقاد دارد محرک های بیشتری در راه است. به عنوان مثال بازده اوراق قرضه افزایش یافته و این باعث ایجاد یک افزایش بزرگ در بانک ها شده است. در یک ماه با کاهش ۳ درصدی S&P ، سهام بانک ها ۱۲ درصد افزایش یافت. یونگ گفت: “اوراق قرضه به دلیل نگرانی در مورد میزان بدهی که برای تامین بودجه برنامه های محرک باید صادر شود ، کاهش یافت.”

کالاها نیز به احتمال زیاد به این امید که چین در گوشه دور از بازی است ، رشد میکنند. به عنوان مثال نفت پایین است ، اما مس در این ماه افزایش داشت. حتی تردید وجود دارد که یک برنامه محرک واقعاً قوی در راه خواهد بود، به ویژه اگر نتیجه نهایی در کاخ سفید یک دموکرات و کنترل سنا در دست یک جمهوری خواه  باشد.

جوریان تیمر از سرمایه گذاری Fidelity میگوید: نتیجه انتخابات هنوز نامشخص است ، بازار همانطور که در نوسانات اخیر نشان داده است به نظر می رسد در حال آماده سازی برای قیمت گذاری مجدد خود برای احتمال یک رژیم تا حدودی کمتر تحریک کننده  است.

منبع سایت خبری CNBC

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید